HTML

Tudatos Egészség

Nézz körbe magad körül. Ha kicsit figyelsz, látod, hogy az emberek többsége valamilyen betegségben szenved, vagy van valami olyan tünete, ami megkeseríti a mindennapokat. (Vagy ad abszurdum csak pusztán halál rosszul érzi magát a saját bőrében, és ez kihat a környezetére is.) Lehet, hogy nagyon nem is kell keresned, mert pont Te is szenvedsz valamitől. Évek óta szenvedek én is a nyavalyáimtól, de úgy döntöttem, nem vagyok hajlandó tovább szenvedni, bogyókkal tömni magam meg végképp nem. Rájöttem, hogy a gyógymód ott van a természetben és bennem is. Egészséges akarok lenni, és az is leszek! Üdv az oldalon! Ha Te is elégedetlen vagy az életeddel, a fizikai állapotoddal, vedd Te is kezedbe a dolgokat és változtass. Más ugyanis nem fogja megtenni helyetted. Igyekszünk ellátni minden szükséges információval, ami ahhoz kell, hogy végre jól érezhesd magad a bőrödben. Fontos, hogy tudd, én is kezdő vagyok a témában, és pont ezért tudom, mennyire nehéz elindulni. Írásaimmal segíteni fogok, hogy eligazodj az egészséges életmód útvesztőjében. Megosztok Veled olyan cikkeket, címeket, amik nekem hasznosak voltak - és egyben a saját fejlődésemnek is tanúja lehetsz. Remélem, velem tartasz! Felkészülni, vigyázz, komfort zóna elhagyása MOST! Kövess a Facebook-on is: https://www.facebook.com/termegeszseg

Friss topikok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ami nem megy, azt tényleg ne erőltessük?

2014.03.01. 18:35 Vittoria del Rosso

Van a magyar nyelvben egy rendkívül destruktív mondás: Ami nem megy, azt nem kell erőltetni. 

Azon gondolkodtam, hogy vajon ha hallgatnak erre a"tanácsra", megszületik-e a Pilates? Vajon lenne-e Etka jóga? Vajon Mosolyka tudna-e egyre jobban mozogni? Egyáltalán élne-e még?

Három ember, akiknek azt mondták, hogy a betegségük legyőzi őket. Hogy ne is gondoljanak teljes életre betegségeik miatt. 

pilates.jpgJoseph Pilates asztmás volt, és gyerekkorában rengeteget szenvedett a reumás láztól, de az általa kifejlesztett gyakorlatok segítettek neki, hogy teljes életet éljen, és végül 83 évet élt. aktívan és egészségesen - mára pedig milliók követik tanításait.

Etka anyónak (Kártyikné Benke Etka) súlyos gerincferdülése és szívpanaszai voltak, ám ötvenes éveiben megelégelte a tehetetlenséget, és megalkotta az Etka jógát, ami ezreknek segített, hogy mozgásszervi betegségüktől megszabaduljanak - ő maga pedig kilencvenhárom éves koráig oktatott. 

Mosolyka - ő az, akit szerintem be sem kell mutatni. Azzal "kecsegtették", hogy maximum 18 éves koráig élhet izomsorvadásos betegsége miatt - ma pedig húszas évei közepét tapossa, és életmódjának és a sportnak köszönhetően jó úton halad, hogy ha egyelőre nem is segítség nélkül, de lábra álljon. Mosolyka.jpg

Ez csak három példa a sok-sok ezerből, millióból. Mert ha valami nem megy, igenis lehet erőltetni, és sok-sok gyakorlással, erőfeszítéssel, akaraterővel és tudatossággal el lehet érni, hogy menjen.

Van egy új kolléganőm. Pályakezdőként került egy olyan munkahelyre, ahol egyébként sem könnyű helytállni. Szegény nem túl ügyes még, sokat hibázik, lassú és sokszor megkérdezi ugyanazt, de vajon neki is fel kéne adnia és másik munka után néznie? Nem és nem is teszi. Ehelyett napi 12 órát robotol, és keményen küzd, hogy megtanulja a procedúrákat és teljes értékű munkaerővé váljon. 

Magam részéről nem vagyok megáldva valami nagy akaraterővel, vagy legalább is igen kevés területre koncentrálódik, de 30 évesen rájöttem, hogy ezen muszáj változtatnom, ha valamit el akarok érni, és nem csak nézni akarom, ahogy elmegy mellettem az élet, csak mert gyáva voltam és lusta vagy csak elhittem, hogy nem fog menni. Menni fog!

be strong.jpg

Szóval ha valaki azt mondja Nektek, hogy ha valami nem megy - legyen az a sport/ diéta/ tanulás/ munka/ szerelem/ boldogság - azt ne erőltessétek, akkor nézzetek szembe az illetővel, és tudjátok, hogy ez az ars poetica a gyengék, a gyávák és a lusták filozófiája - Ti pedig vidáman folytassátok a küzdelmet a célotokért, mert a győztesek úgyis Ti lesztek a nap végén!

Legyen szép napotok! 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr835838595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trisi · www.alphawing.hu 2014.03.02. 16:14:21

Még egy példa:
A srác lebénult félig, és ejtőernyőzik

www.facebook.com/pages/Paralyzed-Skydiver/420735754626184

Neki csak lábai nincsenek...
www.mirror.co.uk/news/uk-news/paratrooper-who-lost-legs-is-british-191964

és még vannak páran ilyenek. Szerencsére!

Liquid_Night 2014.03.02. 17:23:50

@Trisi: Hja...itthon pedig agyonszopatnak iskolaválasztásnál, jogosítványszerzésnél, munkahelykeresésnél, és mások mondják meg helyetted, hogy mit tudsz és mit nem. Ha meg felszívod magad és előszeded az akaraterőd, akkor belőled lesz a "helyzetét feldolgozni nem akaró" (sic), vagy épp rosszindulatú nyomorék.

Respekt annak aki bénulva ejtőernyőzéssel önmegvalósít, nálunk sokaknak kezdésként az is elég lenne, ha esélyt kapna egyikmásik munkahelyen.

A biztos utas 2014.03.02. 17:33:23

Helyzetét feldolgozni nem akaró.... na igen.
Ez a három szó annyira magyar :(

Vittoria del Rosso 2014.03.04. 23:43:50

@Liquid_Night: Szia Liquid! Napok óta gondolkodom a kommenteden. Szerencsére én még nem találkoztam ezzel a beszólással (mmint a sorsába beletörődni nem képes blablával) de kaptam már én is megvető pillantásokat életemben, ha valamiért lelkesedtem, vagy olyan célokat tűztem ki magam elé, amikről a környezetem már lemondott. (Legjobb példa erre az áttérés az egészséges életmódra - és az ezzel járó fogyás - garantáltan szabotőrök hada fog hirtelen körülvenni :)

Azt sajnos be kell látni, hogy az emberek nem bírják, ha valaki maguk körül többre vágyik, és tesz is érte - emlékezteti őket a saját kényelmességükre, elfelejtett/ feladott álmaikra. (Ez alól Te se, én se vagyunk kivételek.) Te egyet tehetsz. TESZEL RÁ MAGASRÓL! :) Igen, tudom, ez baromi nehéz, én is nap mint nap küzdök ezzel (és persze magammal), de végső soron Te döntöd el, kinek akarsz megfelelni és kinek az életét akarod élni.

(Egyébként ha ez megvigasztal, én gyerekkoromban hatalmas ügyvédi karrierről álmodoztam, míg nem a szüleim jóindulatúan - és tényleg úgy; egyszerűen csak így szocializálódtak - megjegyezték, hogy ne legyenek túl nagy álmaim, mert annak csak csalódás a vége. Most verem is a fejem a falba, hogy "asszimiláltam a szemlélet-kiigazítást" és elvesztettem a motivációmat. Ok, ok, azt nem bánom, hogy nem ügyvéd lettem :)

Mindent egybe vetve: éljük az életünket, ne legyünk restek fejlődni, ne féljünk megdolgozni a céljainkért - és tessék azt a bizonyos komfort zónát elhagyni - a siker nem fog elmaradni, max. csak várat magára.

Szép estét!

VdR

(most nézem ... ez akár lehetne VadeR is :D )
süti beállítások módosítása