HTML

Tudatos Egészség

Nézz körbe magad körül. Ha kicsit figyelsz, látod, hogy az emberek többsége valamilyen betegségben szenved, vagy van valami olyan tünete, ami megkeseríti a mindennapokat. (Vagy ad abszurdum csak pusztán halál rosszul érzi magát a saját bőrében, és ez kihat a környezetére is.) Lehet, hogy nagyon nem is kell keresned, mert pont Te is szenvedsz valamitől. Évek óta szenvedek én is a nyavalyáimtól, de úgy döntöttem, nem vagyok hajlandó tovább szenvedni, bogyókkal tömni magam meg végképp nem. Rájöttem, hogy a gyógymód ott van a természetben és bennem is. Egészséges akarok lenni, és az is leszek! Üdv az oldalon! Ha Te is elégedetlen vagy az életeddel, a fizikai állapotoddal, vedd Te is kezedbe a dolgokat és változtass. Más ugyanis nem fogja megtenni helyetted. Igyekszünk ellátni minden szükséges információval, ami ahhoz kell, hogy végre jól érezhesd magad a bőrödben. Fontos, hogy tudd, én is kezdő vagyok a témában, és pont ezért tudom, mennyire nehéz elindulni. Írásaimmal segíteni fogok, hogy eligazodj az egészséges életmód útvesztőjében. Megosztok Veled olyan cikkeket, címeket, amik nekem hasznosak voltak - és egyben a saját fejlődésemnek is tanúja lehetsz. Remélem, velem tartasz! Felkészülni, vigyázz, komfort zóna elhagyása MOST! Kövess a Facebook-on is: https://www.facebook.com/termegeszseg

Friss topikok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Projekt neve: Szülinapi torta

2013.10.19. 22:41 Vittoria del Rosso

Sziasztok!

 

Jelentem, a torta baromi jól sikerült; az egyetlen „hiba”, amit „elkövettem”, hogy nagymamám normál tortája után szervíroztam, az pedig olyan brutál édes volt, hogy az enyém mellette kutyaszar keserűségűnek érződött. Hozzá kell tegyem, eléggé respektálom nagyanyám erőfeszítését, mert világ életében a tradicionális magyar konyha híve és követője volt – ezért is a nagyi főztje A nagyi főztje – de mégis letolta a torkán a részét és annyira nagyon nem is fikázta le. (Na jó, azért azt megjegyezte, hogy a egészségtelenebb kiadás finomabb; de legalább nem próbált meggyőzni arról, h térjek vissza a régi kerékvágásba! Fél pont, Nagyi, de lesz ez még jobb is, ahogy én is fejlődöm.)

Szóval, ahogy ígértem, íme, a recept éééés a számok. Hozzá kell tegyem, most én is veszettül izgulok; az egy dolog, hogy semmi olyan alapanyagot nem tartalmazott, ami a szervezet számára megterhelő lenne, de a kalóriákat egyelőre még én sem tudom J

… és akkor most számoljunk. Egyébként ilyenkor a leges legjobb barátom a www.kaloriaguru.hu, azon belül is az Ételkalkulátor opció, ahova csak beírjuk, miből milyen mennyiségben használtunk, és tádáááá, kapunk egy gyönyörűséges táblázatot arról, hogy hány kalóriát is adtunk a testünknek. (És bizony néha sokkoló adat jön ki, de az ember leginkább a hibáiból tanul. – Az okos ember más kárán tanul c. mondás büdös nagy kamu!)

Hozzávalók:

Hozzávalók

Mennyiség

Kcal

Fehérje (g)

Szénhidrát (g)

Törökmogyoróliszt

100 g

270

29

13

Cicás kakaópor

25 g

50

5,6

2,5

Sütőpor

3 g

2

0

0,6

Szódabikarbóna

1 csipet

0

0

0

Fahéj

1 kk

7

0,1

2,4

Xilit

40 g

96

0

40

Tojás

3 db

227

20

1,1

Cukormentes narancsos étcsokoládé

100 g

598

7,8

45,9

Gluténmentes vanília puding

1 csomag

42,4

1,16

6,68

Rizstej

5 dl

280

1

58

Kókuszreszelék

20 g

132

1,4

4,7

Banán

2 db közepes

210

2,4

53,8

Xilites barack lekvár

100 g

90,45

0,72

28,41

Összesen (8 szelet)

2004,85

69,18

257,09

Per szelet

250,6063

8,6475

32,13625

 

A lisztet összekeverjük a sütőporral, fahéjjal, szódabikarbónával és sütőporral. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét habverővel keményre verjük, a sárgáját pedig a Xilittel és a kakóval keverjük össze. Ehhez adjuk hozzá a keményre vert tojásfehérjét, majd a lisztes cuccost. És itt ért az első meglepcsi; a mogyorólisztnek annyira durva a nedvszívó képessége, hogy a faszányos piskótatészta helyett egy olyan állagú valamit kaptam, mint a darált kekszes alapú tésztáké. (Tudod, olyan, mint amiből pl a kókuszgolyót is csinálod.) Az eredeti recept 10 dkg dióval dolgozik, de annak meg olyan brutál kalória tartalma van, hogy gyakorlatilag önmagában elvitte volna az egész süteményt. Ez egy hatalmas place for improvement, mert maga a megsült tészta is lett inkább cookie állagú, így pedig tortához annyira nem a legjobb választás, már csak a szeletelhetőség szempontjából sem.

Szóval, visszatérve az elkészítéshez. A tésztát három részre osztottam, és egyforma nagyságú és vastagságú korongokká alakítottam, majd 170 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem. (Ne röhögj, igazából fogggalmam sincs, pontosan mennyi volt, de az eredeti recept is ennyit írt, és sacc per kábé én is így tettem.)

Miután a csini kis korongok kihűltek (hú, ez olyan stahlos volt, nem?!) megkentem őket Xilites baracklekvárral (na, ennek függője lettem, beszarás, milyen finom – és ennek megfelelően egy vagyon) majd elhelyeztem rajta a felkarikázott banánokat.

Hoppá, el is felejtettem mondani, hogy a pudingot közben gyorsan megcsináltam, fél liter rizstejjel, és a narancsos étcsoki felével.

Szóval a felkarikázott banánokra rákentem az elkészült és kihűlt pudingot. Ezt így csináltam szépen minden réteggel, majd a legtetejére vajjal/ kókuszzsírral olvasztott narancsos étcsokit kentem, éééés kókusz reszelékből formázott szívvel zártam az estét, meg a tortát.

Egyébként a pudingban található mérhetetlen mennyiségű keményítőnek hála maga a puding is gyönyörűen állt, nem akart kifolyni különösebben egy irányba sem, és reggelre a torta is gyönyörűen összeállt úgy, hogy kibírt egy fél órás pesti tömegközlekedést két átszállással és egy egyórás vonat utat.

Csak hogy megint gyönyörködhessek:

1379530_1429536927273582_769253045_n.jpg

Összességében a sütivel elégedett vagyok, bár van hova javítani a z értékeken; pl azzal, hogy legközelebb még véletlenül sem banánnal készítem el, hanem mondjuk naranccsal (Figyu Narancs …) vagy bármilyen más kevésbé kalória szörnnyel. Illetve vsz magát a csokoládé kérdést is át kéne gondolni, mert ugyan hozzáadott cukrot nem tartalmaz, de a kalória értéke így is jelentős, és a szír tartalma sem elhanyagolható; így a cicás kakaóból készült csoki krémet határozottan ki kell kísérletezni.

Hát dióhéjban ennyi lenne a nagy szülinapi torta projekt. Magam részéről baromi jól elszórakoztam vele, remélem, Nektek is tetszett és esetleg még meg is csináljátok. Ha igen, mindenképpen számoljatok be az eredményről, ugyanis baromi kíváncsi vagyok! :) 

Csokoládés szép estét …. ééés, mint mindig, legyetek egészségesek :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr495588806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása